S.RIDEプレミアムの無料トライアル・次回課金のタイミング

S.RIDEプレミアムの無料トライアル・次回課金のタイミング

(English below)
無料トライアルについて
はじめてS.RIDEプレミアムをご利用の場合は、無料トライアルとして1ヶ月間無料にてサービス特典を体験することができます。1ヶ月間無料で体験して頂き、サービス内容にご満足頂けましたら、そのまま手続き無しでS.RIDEプレミアムを継続して頂くことができます。
無料トライアルはお客さまごとに1回のみ次回更新日まで無料体験できます。1度体験しますと、再度体験することはできません。
無料トライアルは1度開始しますと途中で停止することはできません。1ヶ月継続してご利用頂くことになります。

(参考)


次回課金のタイミングについて
お申し込みをした日の1ヶ月後の同日が自動更新日になります。更新日の前日までに自動更新の停止をされない場合、サービス期間が自動的に延長されます。自動更新の決済は、更新日にお客さまが指定したお支払い方法にて自動的に行われます。

サービスの特典はS.RIDEプレミアムを開始した日から1ヶ月間(次の更新日の前日まで)受けることができます。それ以降、自動更新の停止の手続きを取らない限り、毎月決済が行われ、サービスの特典を受けられる期間は自動的に1ヶ月間延長されます。
S.RIDEプレミアムのお支払いが行われる日(更新日)に、お客さまが登録したクレジットカードより決済が行われます(但し、無料トライアルを開始する場合は決済は発生しません。翌月以降に決済が行われます)。以降は、翌月同日に決済が行われます。基本的には毎月の同じ日に決済されますが、翌月に同じ日が存在しない場合は月末に決済されます。

更新日の例
・3月31日に開始した場合は、以降の更新日は4月30日、5月31日、6月30日、7月31日、8月31日、9月30日、10月31日、11月30日、12月31日、1月31日、2月28日(うるう年の場合は29日)となります。
・1月30日に開始した場合は、毎月30日に決済致します(但し、2月は28日に決済します。うるう年の場合は2月29日に決済します)。


次回更新日(次の決済が行われる日)の確認方法
次回の更新日(次の決済が行われる日)はサービス開始後に下記の手順で確認できます。
「メニュー」を押す
「プレミアム」を押す
画面下部のご利用プランの欄に「次回更新日」が記載されております。その日付が次の決済が行われる日となります。


お支払い履歴の確認方法
S.RIDEプレミアムでお支払い頂いた内容についてはご利用履歴にて確認することができます。また領収書の発行も可能です(なお、弊社では紙の領収書の発行は行っておりませんのでご自身でアプリ内の下記の手順で発行を行って下さい)。
ご利用履歴」をご確認ください。



S.RIDE Premium Free Trial and Next Billing Timing
About free trial
If you are using S.RIDE Premium for the first time, you can experience the service benefits for free for one month as a free trial. If you try it for free for one month and are satisfied with the service content, you can continue S.RIDE Premium without any procedure.
You can try the free trial only once for each customer. Once you experience it, you cannot experience it again.Once the free trial starts, it cannot be stopped halfway. You will continue to use it for one month.

(Reference)


About the date when payment is made (renewal date)
You can receive the benefits of the service for one month (until the day before the next renewal date) from the date you started S.RIDE Premium. After that, unless you take the procedure to stop the automatic renewal, payment will be made every month and the period for receiving the benefits of the service will be automatically extended by one month.
Payment will be made from the credit card registered by the customer on the day (renewal date) when S.RIDE Premium is paid. (However, if you start the free trial, payment will not occur. Payment will be made after the next month.) After that, payment will be made on the same day of the following month. Basically, it will be settled on the same day of every month, but if the same day does not exist in the next month, it will be settled at the end of the month.

Update date example
If it started on March 31, the subsequent update dates will be April 30, May 31, June 30, July 31, August 31, September 30, October 31. It will be November 30, December 31, January 31, and February 28 (29th in the case of leap years).
If it starts on January 30, payment will be made on the 30th of every month. (However, it will be settled on the 28th in February. In the case of a leap year, it will be on the 29th)


How to check the next update date (the date when the next payment will be made)
You can check the next renewal date (the date when the next payment will be made) by following the procedure below after the service starts.

1. Press "menu"
2. Press "S.RIDE Premium - Service info"
3. The date written on the right side of "Next update date" at the bottom of this screen will be the date when the next payment will be made.


How to check payment history
You can view the details of your payment with S.RIDE Premium by following the steps below. You can also issue a receipt. (In addition, we do not issue paper receipts, so please do so by yourself according to the following procedure in the app.)

1. Press menu
2. Press "Usage History"
3. Press "S.RIDE Premium" on the screen
4. Press the date of the applicable payment date
5. To issue a receipt, press "Issue a receipt"

Powered by Helpfeel