二重に料金を支払ったかもしれない

二重に料金を支払ったかもしれない

ネット決済などの不具合で、料金をS.RIDEアプリに登録したクレジットカードによるネット決済と、ネット決済以外の車内での支払い方法と二重で支払っているかどうか、ご不安な時は下記の手順で確認ができます。

S.RIDEアプリを起動する
「メニュー」を押す
「ご利用履歴(乗車履歴)」を押す
該当する乗車履歴を押す
表示を確認する

「車内支払(ネット決済から変更または請求書払いから変更)」と表示されている場合
ネット決済が何らかの原因で失敗して、車内での現金やクレジットカード等の支払いに変更になったことを示しています。二重の支払いとはなっておりません。

(注文時の支払方法がネット決済・ApplePayを選択されていた場合)

(注文時の支払方法がS.RIDE Bizを選択されていた場合)

「キャンセル済み」と表示されている場合
ご注文はキャンセルされているため乗車料金に対するネット決済は行われておりません。したがって、当該注文では二重決済にはなっておりません。


「ネット決済」や「請求書払い」と表示されている場合
ネット決済は正常に完了しております。ネット決済が正常に完了しているにもかかわらず、車内で現金等、別の方法で支払いをされている場合は二重に料金を支払っている可能性がございます。当該乗車履歴の最下部の「この乗車について問い合わせ」よりお問い合わせください。

(注文時の支払方法がネット決済・ApplePayを選択されていた場合)

(注文時の支払方法がS.RIDE Bizを選択されていた場合)



I may have paid double.
If you are worried about whether you are paying the fare twice, once by online payment using the credit card registered in the S.RIDE application and once by an in-car payment method other than online payment, due to a problem with online payment, etc., you can check by following the steps below.

launch the S.RIDE app
Press "Menu"
Press "Usage History (Ride History)"
Press the appropriate ride history.
Check the display

When "In-car payment (change from online payment or change from bill payment)" is displayed
It indicates that the online payment failed for some reason and the payment was changed to cash, credit card, etc. in the car. This is not a double payment.

If the message "Canceled" is displayed
The order has been cancelled and no online payment has been made for the ride fare. Therefore, there is no double payment for the order.

If it is labeled "online payment" or "bill payment
The online payment has been completed successfully. If you have completed the online payment successfully, but paid in cash or by other means on board, you may have paid the fare twice. Please contact us from the "Inquiry about this ride" link at the bottom of the ride history.

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